موقعیت :  صفحه اصلی > پرسش و پاسخ > ارتودنسی بکنم؟

دختری 25 ساله هستم که 2 دندان جلو ردیف بالایم کمی روی هم رفته است آیا با ارتودنسی می توان این مشکل را حل کرد؟

زمان و دوره درمان در ارتودنسی بستگی به سن و میازن فضاهای بین دندانی یا کج بودن دندان های شما دارد. حداقل 6 ماه زمان نیاز دارد تا درمان ارتودنسی انجام شود البته اگر میزان روی هم بودن دندان های جلو زیاد نباشد به وسیله پوشش های سرامیکی در مدت 3 روز این درمان قابل می دهند.

مشکلات نکشیدن دندان عقل نکشیدن دندان عقل چه مضراتی دارد؟

اگر دندان عقل نهفته بخشی یا همه آن در لثه باشد می تواند ایجاد مشکل کند مشکلاتی که دندان عقل ایجاد می کند به شرح زیر است:

پوسیدگی دندان: پورسیدگی دندان عقل به دلیل این که لثه کنار آن محل مناسبی برای تجمع مواد غذایی و باکتری هاست.

عفونت لثه: عفونت لثه؛ تجمع مواد غذایی کنار لثه باعث عفونت لثه؛ تنفس بد، درد و ورم خواهد شد.

درد و فشار: درد و فشار ناشی از فشار د ندان عقل به دندان کناری است.

دلایل ارتودنسی: درصورتی که دندان عقل در مزان رشد باعث جا به جایی دندان های مجاور می شود برای جلوگیری از به هم ریختن نظم دندان ها نیاز به کشیدن وجود دارد.

دلایل پروتزی: بیماری که از دندان مصنوعی استفاده کند وجود دندان عقل باعث سائیدگی دندان مصنوعی و مشکل در استفاده از آن می شود که حتما باید کشیده شود.

ایجاد کیست (cyst): کیست ها درواقع کیسه هایی پر از ماده عفونی هستند  که در کنار یک دندان عقل نهفته دیده می شوند. کیست ها باعث ازبین رفتن استخوان ها، جا به جایی فک یا باعث صدمه دیدن دندان های مجاور می شوند.

جمعه ٢٧ مهر ١٣٩٧

صفحه اصلي|درباره ما|مقالات|خدمات|تماس با ما|گالري عكس|تعیین وقت اینترنتی|جستجوي پيشرفته
بازديدکنندگان اين صفحه: 6596 | بازديدکنندگان امروز: 243 | کل بازديدکنندگان: 1106341 | زمان بارگزاري صفحه: 0/1426 ثانيه